ΝΕΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΧΡΟΝΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΓΚΛΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
Το 1988 , οι καθηγητές E. Hall και R. Hedges,και ο Dr Μ. Titus (από τα Πανεπιστήμια Οξφόρδης, Αριζόνας και Ζυρίχης) ανακοίνωναν στον Τύπο ότι το τεστ χρονολόγησης της “Σινδόνης του Τορίνο” με τη μέθοδο του ραδιενεργού άνθρακα (14) είχε αποκαλύψει ότι το ύφασμα χρονολογείται από τον 14o αιώνα...
.Στη σχετική συνέντευξη τύπου που είχαν παραχωρήσει , ως φόντο υπήρχε ένας μαύρος πίνακας με τη χρονολογία ” 1260-1390 ! “ .

Ο Giulio Fanti , καθηγητής της Μηχανικής και Θερμικής στο Πανεπιστήμιο της Πάδοβας , εξέδωσε τον Φεβρουάριο του 2014 ένα βιβλίο με τίτλο: Σινδόνη : 1ος αιώνα μ.Χ .! Το βιβλίο αυτό συμπληρώνει τη διεπιστημονική μελέτη που είχε ως επικεφαλή τον καθηγητή Fanti , τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν το περασμένο έτος κατά το μήνα Μάρτιο (Τα Μυστήρια της Ιεράς Σινδόνης στο περιοδικό “Meccanica”) .Αυτό το βιβλίο θεωρείται ως μια απάντηση στη χρονολόγηση ” 1260-1390!” που με εμφαντικό τρόπο είχαν αποδώσει το 98 οι συνλαδερφοί του, Hall, Hedges και Titus.
Το βιβλίο αυτό , όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του, ανοίγει και πάλι την επιστημονική συζήτηση για την χρονολόγηση του Αγίου Σαβάνου .Αμφισβητεί την χρονολόγηση με τη μέθοδο του ραδιενεργού άνθρακα του άνθρακα και προτείνει μια νέα χρονολόγηση που αποδεικνύεται μέσα από τρεις νέες αναλύσεις, δυο εκ των οποίων χημικές.Η μια πραγματοποιείται με τη μέθοδο της υπέρυθρης φασματοσκοπίας Fourier και η άλλη με τη φασματοσκοπία Raman. Η τρίτη μέθοδος αφορά μια πολυπαραμετρική μηχανική ανάλυση .
Σε αυτό το έργο, αποδεικνύεται ότι η χρονολόγηση με βάση τον ραδιενεργό άνθρακα δεν είναι επιστημονικά αξιόπιστη, διότι η μέθοδος αυτή δεν έχει συμμορφωθεί με τα πρωτόκολλα που χρησιμοποιούνται. Πράγματι, δεν λαμβάνει υπόψη τις πιθανές περιβαλλοντικές επιδράσεις που θα μπορούσαν να μεταβάλλουν την ποσότητα του διοξειδίου του άνθρακα 14 στο θραύσμα του ιστού που αναλύθηκε, όπως την πυρκαγιά του 1532, ή τις διάφορες μεθόδους συντήρησης.
Πολλά επιστημονικά άρθρα έχουν αμφισβητήσει τη χρονολόγηση που έδωσαν οι επιστήμονες το 1988. Κυρίως σε ότι αφορά τα κριτήρα της επιλογής των δειγμάτων και του χειρισμού τους. Πράγματι, το δείγμα που εξετάστηκε το 1988 δεν προέρχεται από την εικόνα του σώματος πάνω στη σινδόνη, αλλά απο μια άλλη περιοχή του ιστού που θα μπορούσε να ενταχθεί στον Μεσαίωνα. Για παράδειγμα το 1534, οι αδελφές του Τάγματος των φτωχών Clarisses είχαν συρράψει κομμάτια λινού πάνω στον πρωτότυπο καμβά.
Η διαδρομή της Αγίας Σινδόνης
Ο καθηγητής Jerome Lejeune είχε ασχοληθεί με το συγκεκριμένο ζήτημα στο τέλος της ζωής του. Είχε μάλιστα μελετήσει το Codex Pray – έναν κώδικα που συντάχθηκε μεταξύ 1192 και 1195 - της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Βουδαπέστης. Στο συγκεκριμένο έγγραφο αναφέρεται ένα σάβανο που τιμούσαν στην Κωνσταντινούπολη.Σύμφωνα με τον Henri Tincq το ιερό σάβανο το συναντάμε πρώτη φορά στην Ευρώπη το 1355 στο Lirey της Γαλλίας και συγκεριμένα στο κολλέγιο του Geoffroy de Charny, του οποίου η σύζυγος θα οργανώσει την πρώτη προσκυνηματική έκθεση του κειμηλίου μετά τη μεταφορά του από την Κωνστατινούπολη κατά την άλωση του 1204 (slate).Εκπληκτικές λεπτομέρειες σε αναπαραστάσεις του σαβάνου δείχνουν 4 οπές στο ύφασμα διατεταγμένες σε σχήμα L, όπως ακριβώς και στη Σινδόνη. Εφόσον αυτό το χειρόγραφο συντάχθηκε πριν από την ημερομηνία που αποδίδει η χρονολόγηση με ραδιενεργό άνθρακα του 1988, η Σινδόνη του Τορίνο είναι σαφέστατα προγενέστερη και άρα αρχαιότερη από την ημερομηνία που έδιναν οι συγκεκριμένοι επιστήμονες.
Τα αποτελέσματα των αναλύσεων που πραγματοποιήθηκαν από την ομάδα του καθηγητή Fanti επιβεβαιώνουν ότι η Σινδόνη από λινό χρονολογείται απο την εποχή της Σταυρώσεως του Ιησού Χριστού στην Ιερουσαλήμ. Σύμφωνα με τη μέθοδο της υπέρυθρης φασματοσκοπίας, η ημερομηνία είναι το 300 π.Χ., με μια απόκλιση της τάξεως των 400 ετών. Όσο για την ανάυση με τη μέθοδο της φασματοσκοπίας Raman η αποδιδόμενη χρονολογία είναι το 200 π.Χ. (με 500 απόκλισης). Σύμφωνα τέλος με την πολυπαραμετρική ανάλυση, η προτεινόμενη ημερομηνία είναι 400 μ.Χ.( με απόκλιση περίπου 500 έτη). Ο μέσος όρος των τριών ημερομηνιώνείναι το 33 π.Χ. (με απόκλιση περί τα 250 χρόνια).
H ημερομηνία αυτή είναι συμβατή με την προτεινόμενη ημερομηνία της πλειοψηφίας των ιστορικών ( 30 μ.Χ.) όσον αφορά το θάνατο του Ιησού από τη Ναζαρέτ.
«Τώρα περιμένουμε τα σχόλια αρκετών επιστημόνων, τα οποία προς το παρόν είναι θετικά: Είχαμε μόνο επιβεβαιώσεις και καμία αντίρρηση», είπε ο Giulio Fanti στο περιοδικό Vatican Insider.
H μορφή του Ιησού όπως την αποτύπωσαν οι μηχανικοί της ΝΑΣΑ το 1978 με βάση την Ιερά Σινδόνη
Δ.Πορφύρης/Π.Σταφυλά , Βρυξέλλες
πηγές: Monde/Aleteia (26/02/14)