Popular Posts

ELNEWS - Hellenic Pride

Ενοπλες Δυναμεις - Ελλαδα - Ελληνισμος - Κυπρος - Βαλκανια - Ειδησεις - Επικαιροτητα - Αποκαλυψεις

Blogger news

Blogroll

 

Blogger templates

[5] [SOS] [slider-top-big] [Slider Top]

To ΥΕΘΑ παραδέχεται τη χαμηλή διαθεσιμότητα των C-27J

| No comment
Η απουσία σύμβασης εν συνεχεία υποστήριξης (Follow on Support) είναι υπεύθυνη για τη χαμηλή διαθεσιμότητα των οκτώ μεταγωγικών αεροσκαφών C-27J της Πολεμικής Αεροπορίας ενώ η παραλαβή των υπολοίπων τεσσάρων σχετίζεται άμεσα με το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού B767 στην Ιταλική Πολεμική Αεροπορία για τη πιστοποίηση του συστήματος ανεφοδιασμού εν πτήσει από την κατασκευάστρια εταιρεία. Αυτή είναι η απάντηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας στην ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές Μαργαρίτης Τζίμας και Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος με θέμα τη καθυστέρηση υλοποίησης της σχετικής σύμβασης.


Φ.900α/8695/12056/26 Ιουλίου 2011

Σε απάντηση της σχετικής Eρώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.κ. Μαργαρίτης Τζίμας και Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, με θέμα «Καθυστέρηση υλοποίησης Σύμβασης Μεταφορικών Αεροσκαφών C-27J της ΠΑ», σας γνωρίζω τα ακόλουθα σύμφωνα με τα στοιχεία που τέθηκαν υπ’ όψη μου:

Σε εκτέλεση της ΕΠ Φ.095.131/550336/Σ.65/17 Ιαν 2003/ΥΠΕΘΑ/ΓΓΟΣΑΕ/ΓΔΑΕ/ΔΙΚΕ Κατακυρωτικής Απόφασης του κ. ΥΕΘΑ, στις 29 Ιαν 2003, υπεγράφη μεταξύ του ΥΠΕΘΑ/ΓΓΟΣΑΕ και της εταιρείας Lockheed Martin Alenia Tactical Transport Systems (LMATTS) η σύμβαση 004Γ/03 συνολικού ύψους 272.720.603 USD, το οποίο, με την υπ’ αριθμ 1 τροποποίησή της σύμβασης, διαμορφώθηκε στα 273.150.791 USD. Η σύμβαση αφορά την προμήθεια δώδεκα (12) μεταφορικών Α/Φ C-27J, εκ των οποίων τέσσερα (4) (από το 9ο έως το 12ο) θα έχουν δυνατότητα ανεφοδιασμού εν πτήσει και της συναφούς ολοκληρωμένης υποστήριξης, για κάλυψη αναγκών Π.Α.

Μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί με σημαντικές καθυστερήσεις, τα οκτώ (8) πρώτα Α/Φ και το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού – ανταλλακτικών – υπηρεσιών υποστήριξης και έχουν εκτελεστεί συνολικά πληρωμές ύψους 198.594.721 USD. Το ποσό των πληρωμών προκύπτει συνυπολογίζοντας την καταβολή προκαταβολής 40% του συνολικού συμβατικού τιμήματος, την παρακράτηση ποσού λόγω αποκλίσεων – ελαττωμάτων που διαπιστώθηκαν από την Επιτροπή Ελέγχου και Παραλαβών κατά την παραλαβή, που από τα περί 36.000.000 USD που ήταν αρχικά, έχει απομειωθεί σταδιακά σε 10.210.489 USD με την αποκατάσταση παρατηρήσεων από τον Προμηθευτή και την επιβολή κυρώσεων λόγω καθυστερημένων παραδόσεων, ύψους 11.796.568 USD.

Από την παραλαβή και την εν συνεχεία εκμετάλλευση των 8 πρώτων Α/Φ βασικής διαμόρφωσης μέχρι σήμερα, η διαθεσιμότητά τους παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, κυρίως λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και της εμφάνισης συστηματικών ελαττωμάτων και βλαβών. Τα Α/Φ τηρούνται σε ετοιμότητα για εκτέλεση αποστολών αεροδιακομιδών, αερομεταφορών και ανθρωπιστικών αποστολών.

Λόγω αδυναμίας του Προμηθευτή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύμβασης που αφορούν στα τέσσερα (4) τελευταία Α/Φ [παράδοση εντός του έτους 2006, με πιστοποιημένο σύστημα ανεφοδιασμού εν πτήσει (IFRS)], ο Προμηθευτής, πριν την ημερομηνία παράδοσης των Α/Φ 9-12, υπέβαλε αίτημα νέας τροποποίησης της σύμβασης για σειρά θεμάτων, τα οποία στη συνέχεια εμπλουτίζονταν με νέα. Μεταξύ των θεμάτων της προτεινόμενης τροποποίησης, περιλαμβάνονται:

(1) Η εξέταση των αλλαγών της αντισυμβαλλόμενης εταιρείας (μεταβολές επωνυμίας, εταιρικής σύνθεσης και έδρας) ή/και της εκχώρησης της σύμβασης στον κύριο υποπρομηθευτή Alenia Aeronautica S.p.A.

(2) Ο προσδιορισμός επικαιροποιημένου χρονοδιαγράμματος παραδόσεων με σαφώς καθορισμένους χρόνους :

- Πιστοποίησης του Συστήματος Εναέριου Ανεφοδιασμού.

- Παράδοσης των τεσσάρων (4) τελευταίων Α/Φ.

- Παράδοσης υπολειπόμενων υλικών και υπηρεσιών.

(3) Η αντιμετώπιση της χαμηλής διαθεσιμότητας των παραληφθέντων Α/Φ μέσω:

- Του επαναπροσδιορισμού των παραμέτρων υπολογισμού ανταλλακτικών – εξοπλισμού αρχικής υποστήριξης.

-Της επικαιροποίησης των καταλόγων απαιτούμενων ανταλλακτικών αρχικής υποστήριξης.

- Της αποκατάστασης των διαπιστωμένων τεχνικών προβλημάτων και συστημικών ελαττωμάτων.

-Της μείωσης χρόνου κύκλου επισκευής υλικών.

Η διαδικασία αξιολόγησης όλων των θεμάτων της προτεινόμενης τροποποίησης της σύμβασης τελεί σε εξέλιξη. Κατ’ επέκταση, σε εξέλιξη είναι οι διαπραγματεύσεις που αφορούν τον καθορισμό του χρονοδιαγράμματος παράδοσης των τεσσάρων τελευταίων Α/Φ στο πλαίσιο τροποποίησης της σύμβασης. Σύμφωνα με τον Προμηθευτή, η πιστοποίηση του Συστήματος Εναέριου Ανεφοδιασμού των Α/Φ αυτών είχε αρχικά προβλεφθεί να γίνει με Α/Φ Β-707 της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία αργότερα αποφάσισε την αντικατάσταση αυτών με Β-767. Το πρόγραμμα πρόσκτησης τους καθυστέρησε και η εταιρεία LMATTS LLC, παρότι ενημέρωσε ότι στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις για την τροποποίηση της σύμβασης (Μάιος-Ιούλιος 2011), η Ιταλική Πολεμική Αεροπορία προσφάτως παρέλαβε το πρώτο Α/Φ Β-767, δεν έχει προσδιορίσει ακόμη το χρόνο ολοκλήρωσης της πιστοποίησης.

Με μέριμνα της ΠΑ, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για τη σύναψη σύμβασης εν συνεχεία υποστήριξης των Α/Φ (Follow On Support), σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην ισχύουσα νομοθεσία περί προμηθειών αμυντικού υλικού (Ν. 3978/2011).

Το ΥΠΕΘΑ, παρακολουθώντας στενά την εξέλιξη του προγράμματος σε όλο το φάσμα του και αξιοποιώντας τις πληροφορίες που έρχονται στην κατοχή του, τις προβλέψεις της νομοθεσίας που διέπει τη σύμβαση, τις σχετικές εισηγήσεις του ΓΕΑ αλλά και τα δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από τη σύμβαση, προβαίνει σε όλες τις δέουσες ενέργειες, με γνώμονα την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη εφικτή λύση για το Ελληνικό Δημόσιο.

Η Σύμβαση ΑΩ (ΣΑΩ) 04/03 απορρέει από την προμήθεια Α/Φ τύπου C-27J Spartan μεταξύ του ΥΠΕΘΑ και της εταιρείας «Lockheed Martin Alenia Tactical Transport Systems («LMATTS»), συνεπεία της Σύμβασης Κύριας Προμήθειας (ΣΚΠ) 004Γ/03. Η ΣΑΩ 04/03 υπογράφηκε στις 29 Ιαν 03 και ενεργοποιήθηκε στις 8 Αυγ 03, ενώ η διάρκειά της ορίστηκε σε δώδεκα έτη από την ημερομηνία ενεργοποίησής της και κατά συνέπεια λήγει στις 8 Αυγ 15. Σύμφωνα με το Άρθρο 3 της ΣΑΩ, η ονομαστική της αξία ανέρχεται σε $ 232.481.949 και η πιστωτική της αξία σε $ 1.225.569.564.

Η ΣΑΩ 04/03 περιλαμβάνει εννέα προγράμματα, εκ των οποίων τα έξι αφορούν σε Ανάπτυξη Προϊόντος και Υποκατασκευαστικού έργου στην εταιρεία «ΕΑΒ ΑΕ», δύο σε Παροχή Κεφαλαιουχικού Εξοπλισμού στην «ΕΑΒ ΑΕ» και ένα σε παροχή υλικών στην ΠΑ.

Η ευθύνη υλοποίησης των έξι προγραμμάτων της ΣΑΩ ανήκει στην εταιρεία «Alenia», των δύο προγραμμάτων στην εταιρεία «LM AERO» και ενός στις εταιρείες «Alenia» και «LM AERO» από κοινού. Επί του παρόντος, το ποσοστό υλοποίησης της ΣΑΩ βρίσκεται στο 12,9%, με αποτέλεσμα η εναπομένουσα ονομαστική αξία της ΣΑΩ να ανέρχεται σε $212.731.949 και η πιστωτική της αξία να έχει διαμορφωθεί σε $1.067.569.564.

Από τα προγράμματα της ΣΑΩ, τρία έχουν υλοποιηθεί μερικώς και βρίσκεται σε εξέλιξη η περαιτέρω υλοποίησή τους, ενώ τα υπόλοιπα έξι έχουν κριθεί από τις εταιρείες «ΕΑΒ ΑΕ» και «Alenia», οικονομοτεχνικά, ως μη συμφέροντα. Έχει ήδη δρομολογηθεί η 1η τροποποίηση της ΣΑΩ 04/03, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι εκκρεμότητες και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί. Η ευθύνη για τυχόν καθυστερήσεις στην υλοποίηση των προγραμμάτων της ΣΑΩ ανήκει στην αντισυμβαλλόμενη εταιρεία «LMATTS» και στην περίπτωση αυτή ενεργοποιούνται οι προβλέψεις του Άρθρου 19 «Ποινικές Ρήτρες» της ΣΑΩ 04/03.

Ερώτηση 19354/12-7-2011 της Βουλής των Ελλήνων

Σύμφωνα με τη Σύμβαση 004Γ/03, ύψους 272,720.603 $, μεταξύ ΥΠΕΘΑ/ΓΓΟΣΑΕ και Lockheed Martin Alenia Tactical Transport System (LMATTS) της 29 Ιανουαρίου 2003, δρομολογήθηκε η προμήθεια 12 μεταφορικών αεροσκαφών C-27J (8 βασικής διαμόρφωσης και 4 με δυνατότητα ανεφοδιασμού Εν Πτήση), καθώς και η προμήθεια εξοπλισμού,ανταλλακτικών, παροχής εκπαίδευσης και υπηρεσιών για την υποστήριξη των μεταφορικών αεροσκαφών.

Επειδή διαπιστώνεται ότι το ΥΠΕΘΑ, αν και έχει δαπανήσει στο πλαίσιο της Σύμβασης, περί τα 200 εκ. $, έχει παραλάβει μόνον 8 αεροσκάφη, ενώ Εκκρεμεί η παραλαβή των υπολοίπων τεσσάρων με δυνατότητα ανεφοδιασμού, (τα οποία συμβατικά, θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί).

Επειδή από πληροφορίες, υπάρχουν Εκκρεμότητες και στην εκτέλεση της σχετικής Σύμβασης ΑΩ, όπου μόνο ένα μικρό ποσοστό έχει υλοποιηθεί.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

1. Ποια είναι η επιχειρησιακή ετοιμότητα των υφισταμένων αεροσκαφών C-27J; Υλοποιείται και πως, η διαδικασία της Follow on Support (εν συνεχεία υποστήριξης των αεροσκαφών);

2. Σε ποια φάση βρίσκεται η πιστοποίηση της ικανότητας του «ανεφοδιασμού εν πτήση» από τον κατασκευαστή, και πότε προβλέπεται η παραλαβή των τελευταίων τεσσάρων αεροσκαφών; Γιατί καθυστερεί η υλοποίηση των ΑΩ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μαργαρίτης Τζίμας

Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος

recent

[4] [ΣΚΑΝΔΑΛΑ] [ticker] [Σ Κ Α Ν Δ Α Λ Α ! ! !]