Popular Posts

ELNEWS - Hellenic Pride

Ενοπλες Δυναμεις - Ελλαδα - Ελληνισμος - Κυπρος - Βαλκανια - Ειδησεις - Επικαιροτητα - Αποκαλυψεις

Blogger news

Blogroll

 

Blogger templates

[5] [SOS] [slider-top-big] [Slider Top]

Οριστική άρνηση από τις ΗΠΑ για τα Α/Τ Arleigh Burke σώζει το ΠΝ από ένα πρωτοφανές φιάσκο!!

| No comment


H εγκληματική για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα καθυστέρηση στη ναυπήγηση και ένταξη στο Στόλο νέου κύριου σκάφους επιφανείας (οι διαπραγματεύσεις που ακολούθησαν την απόφαση του ΚΥΣΕΑ κλείνουν έξι χρόνια) σε αντικατάσταση των "αρχαίων" φρεγατών κλάσης "S" και ειδικά των τριών από τις εναπομείναντες εννέα που δεν έχουν περάσει από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, οδήγησε στην αναζήτηση "τρελών" λύσεων όπως η ένταξη των αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke εκτοπίσματος ... 9.300 τόνων (!), αλλά ευτυχώς μας ... έσωσε η άρνηση των ΗΠΑ να τα παραχωρήσουν!


Γιατί με την ... φόρα και τον πανικό που έχουν πάρει στο Ναυτικό ορισμένοι (δεν τους κατηγορούμε η κατάσταση σε ότι αφορά την θαλάσσια ισορροπία βαίνει προς τραγικό σημείο) θα μπορούσαν να ζητήσουν μέχρι και ... αεροπλανοφόρα!
Εν πάση περιπτώσει το Ναυτικό ζήτησε από τις ΗΠΑ, όπως έχουε ήδη γράψει, εδώ και ένα χρόνο δύο αντιτορπιλικά με χρόνο παράδοσης μέχρι το 2020.
Μάλιστα για να δελεάσουν τους Αμερικανούς τους είπαν ότι δεν θα προχωρήσουν στην υπογραφή σύμβασης για τις FREMM και δεν θα αποκτήσει η χώρα τα ναυτικά βλήματα cruise SCALP NAVAL με εμβέλεια πάνω από 1000 χλμ. κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα των ΗΠΑ προς την Ελλάδα, αρκεί να υπάρξει δέσμευση για απελευθέρωση και παράδοση στην Ελλάδα των δύο Α/Τ Arleigh Burke.
Το δεύτερο "τυράκι" ήταν ότι τα Α/Τ θα παραμείνουν στην αντιπυραυλική ομπρέλα ττου ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ (τα σκάφη είναι βασικοί μοχλοί στην αντιπυραυλική ομπρέλα των ΗΠΑ με τα βλήματα SM-3 που χρησιμοποιούν), απλά θα υπηρετούν στο Πολεμικό Ναυτικό. Τώρα πώς γίνεται να εξυπηρετούν αυτά τα πλοία καθαρά τα εθνικά συμφέροντα και να εξυπηρετούν ταυτοχρόνως και τα συμφέροντα των ΗΠΑ, αυτό είναι ένα ζητούμενο.
Και όλα αυτά στο όνομα της ... οικονομίας για να μην υπάρξει δαπάνη ναυπήγησης νέου σκάφους, το οποίο έχει λειτουργικά εξοδα 44,ε εκατ. δολ ΗΠΑ σε τιμές 2010 και υπολογίζεται να φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως σε ελληνική υπηρεσόια!
Το θέμα τέθηκε εκ νέου στην επίσκεχη του Δ.Αβραμόπουλου στι ΗΠΑ αλλά και πάλι υπήρξε άρνηση από το αμερικανικό Ναυτικό.
Υπάρχει μα αρνητική απόφαση του Κογκρέσου για μη αποδέσμευση των αντιτορπιλικών προς οποιαδήποτε συμμαχική των ΗΠΑ χώρα μέχρι το 2017.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το αίτημα είναι "τρελό": Και μάλιστα υποστηρίζεται από αυτούς που κατηγορούσαν ότι οι FREMM των 6.000 τόνων είναι μεγάλου μεγέθους πλοία για το Αιγαίο, ενώ τα Arleigh Burke των 9.300 τόνων είναι ... κατάλληλα!
Ούτε τους απασχολεί ότι τα πλοία είναι καθαρά αντιβαλλιστικής/αντιαεροπορικής άμυνα και δευτερευόντως εκτελούν αποστολές κατά πλοίων, ενώ δεν έχουν δυνατότητα προσβολής στόχων εδάφους με βλήματα cruise.
Oσο για το κόστος υποστήριξης είναι $44,4 εκατ. σε τιμές 2010 και χρειάζεται 350 άτομα όταν οι FREMM χρησιμοποιούν περί τα 115 άτομα προσωπικό.
Αλλωστε το πλοίο είναι παλαιάς σχεδίασης, βάσει των αναγκών της δεκαετίας του '80 (το πρώτο σκάφος εντάχθηκε σε υπηρεσία του 1991)
Και αυτά τα παλιά σκάφη είναι τα μόνα που θα μας έδιναν: Τα 21 (από τα 28) παλαιότερα Flight I/II τα οποία, λόγω των προαναφερόμενων περικοπών, δεν πρόκειται να υποβληθούν τελικά στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού στα πρότυπα AEGIS Baseline 9 (σε αυτό θα ενταχθούν όλα τα υπόλοιπα πλοία της κλάσης), παρά μόνο σε εργασίες Γενικής Επιθεώρησης, επισκευής και συντήρησης των προωστηρίων σκευών και βοηθητικών μηχανημάτων, ενώ σε κάποια εξ αυτών θα γίνει αναβάθμιση του ανθυποβρυχιακού τους εξοπλισμού [5]. Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας των εν λόγω πλοίων.
Στα πρώτα 28 πλοία της κλάσης δεν υπάρχει υπόστεγο ελικοπτέρου.
Τα αντιτορπιλικά κλάσης “Arleigh Burke”αριθμούν ήδη 62 σκάφη (21 Flight I, 7 Flight II και 34 Flight IIA) σε υπηρεσία, ενώ προβλέπεται η ναυπήγηση άλλων 42 (Flight IIΙ). Έχουν μήκος 155 μέτρα, πλάτος 20 μέτρα, βύθισμα 9,3 μέτρα και εκτόπισμα από 8.300 ως 9.200 τόνους.
Όλα τα πλοία της κλάσης φέρουν το σύστημα αεράμυνας AEGIS, με ραντάρ παθητικής διάταξης τύπου SPY-1D. Από τους κάθετους εκτοξευτές (VLS) Mk41 90 θέσεων (29 κυψέλες πλώρα-61 πρύμα/96 θέσεων σε σκάφη της έκδοσης ΙΙΑ) μπορεί να βληθεί μεγάλη ποικιλία βλημάτων, όπως RIM-66M Standard, Tomahawk, κάθετα εκτοξευόμενοι ASROC (VLA) και ESSM.
Ο οπλισμός συμπληρώνεται με πυραύλους επιφανείας- επιφανείας Harpoon, δύο CIWS Phalanx (ένα σε νεώτερες εκδόσεις που φέρουν και ESSM), ένα πυροβόλο Mk-45 Mod1-4 των 127 mm, 2 πυροβόλα M242 Bushmaster των 25mm και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες Mark 32.
Το τι σημαίνει για την Ελλάδα να πήγαινε σε προμήθεια μεταχειρισμένων κύριων πλοίων το ΠΝ, σχεδίασης της δεκαετίας του '80 όταν οι Τούρκοι θα εντάσσουν τις 8 μονάδες της υπερσύγχρονης TF-2000 σε υπηρεσία, είναι ένα άλλο ζήτημα, που θα πρέπει να απασχολήσει αυτούς που λαμβάνουν τέτοιες αποφάσεις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

recent

[4] [ΣΚΑΝΔΑΛΑ] [ticker] [Σ Κ Α Ν Δ Α Λ Α ! ! !]